loading...
مهندسی صنایع 89
آخرین ارسال های انجمن
҉ افتخاری پور ҉ بازدید : 82 یکشنبه 08 مرداد 1391 نظرات (1)

نوشادعالمیان،جوان ۲۰ساله ایرانی ودارای رینکینگ۷۷جهانی، توانست درمسابقات المپیک،پس ازپیروزی  برحریف چینی الاصل استرالیایی، امروزحریف  هنگ کنگی خودکه دارای رینکینگ۳۱جهان است رابانتیجه ی ۴بر۳شکست دهدوجزو۱۶نفرالمپیک شود،اودرمرحله ی بعدبایدباحریف آلمانی خودکه دارای چندین مقام اولی دنیاودارای رینکینگ تک رقمی است مسابقه دهد.احتمالانوشادنتوانداین بازی راببردولی جای این نکته ضروری است که تاقبل ازاین، درتاریخ پینگ پنگ ایران، بازیکنان ایرانی، درالمپیک حتی یک بازی هم پیروزنشده بودند! 

((درودبراین جوان غیرتمند!))

این هم شادی نوشادپس ازدومین پیروزی:

҉ افتخاری پور ҉ بازدید : 64 پنجشنبه 08 تیر 1391 نظرات (1)

دو دوست قدیمی در حال عبور از بیابانی بودند. در حین سفر این دو سر موضوع کوچکی بحث میکنند و کار به جایی میرسد که یکی کنترل خشم خودش را از دست میدهد و سیلی محکمی به صورت دیگری میزند. دوست دوم که از شدت ضربه و درد سیلی شوکه شده بود بدون اینکه حرفی بزند روی شنهای بیابان نوشت: "امروز بهترین دوست زندگیم سیلی محکمی به صورتم زد." آنها به راه خود ادامه دادند تا اینکه به دریاچه ای رسیدند. تصمیم گرفتند در آب کمی شنا کنند تا هم از حرارت و گرمای کویر خلاص شوند و هم اتفاق پیش آمده را فراموش کنند.

همچنانکه مشغول شنا بودند ناگهان همان دوستی که سیلی خورده بود حس کرد گرفتار باتلاق شده و گل و لای وی را به سمت پایین میکشد. شروع به داد و فریاد کرد و خلاصه دوستش وی را با هزار زحمت از آن مخمصه نجات داد. مرد که خود را از مرگ حتمی نجات یافته دید، فوری مشغول شد و روی سنگ کنار آب به زحمت حک کرد: "امروز بهترین دوست زندگیم مرا از مرگ قطعی نجات داد." دوستی که او را نجات داده بود وقتی حرارت و تلاش وی را برای حک کردن این مطلب دید با شگفتی پرسید: "وقتی به تو سیلی زدم روی شن نوشتی و حال که تو را نجات دادم روی سنگ حک میکنی؟"

مرد پاسخ داد: "وقتی دوستی تو را آزار میدهد آن را روی شن بنویس تا با وزش نسیم بخشش و عفو آرام و آهسته از قلبت پاک شود. ولی وقتی کسی در حق تو کار خوبی انجام داد، باید آنرا در سنگ حک کنی تا هیچ چیز قادر به محو کردن آن نباشد و همیشه خود را مدیون لطف وی بدانی."

نتیجه اخلاقی : یاد بگیریم آسیبها و رنجشها را در شن بنویسیم تا فراموش شود و خوبی و لطف دیگران را در سنگ حک کنیم تا هیچ گاه فراموش نشود.

҉ افتخاری پور ҉ بازدید : 104 چهارشنبه 31 خرداد 1391 نظرات (0)

خدایامرابه خاطرگناهانی که درطول روزباهزاران قدرت عقل توجیهشان میکردم ببخش!
 




نام خانوادگي : چمرانتاريخ تولد : 18/12/1311محل تولد : تهران. تحصيلات : دكتراي الكترونيك (مهندسي گداخت هسته اي و فيزيك پلاسما) از دانشگاه بركلي آمريكامسئوليت ها : عضو شوراي عالي دفاع، نماينده مجلس شوراي اسلامي (دورة اول)، وزير دفاعتاريخ تصدي وزارت دفاع : 16/8/1358تاريخ شهادت : 31/3/1360محل شهادت : دهلاويه



عکس شهیدچمران دردانشگاه آمریکا




"ادامه ی عکس وزندگینامه درادامه ی مطلب"




҉ افتخاری پور ҉ بازدید : 84 جمعه 01 اردیبهشت 1391 نظرات (2)

پسربچه ای واردیک بستنی فروشی شد وپشت میزی نشست. پیشخدمت یک

لیوان آب برایش آورد.پسربچه پرسید:"یک بستنی میوه ای چنداست؟"

پیشخدمت پاسخ داد:"50 سنت". پسربچه دستش رادرجیب بردوشروع به

شمردن کرد. بعد پرسید :" یک بستنی ساده چنداست؟" درهمین حال تعدادی

ازمشتریان درانتظارمیزخالی بودند. پیشخدمت باعصبانیت پاسخ

داد:"35سنت". پسرک دوباره سکه هایش راشمرد وگفت:"لطفایک بستنی

ساده".

پیشخدمت بستنی راآورد وبه دنبال کارخودرفت.پسرک نیز پس ازخوردن

بستنی، پول رابه صندوق پرداخت کردورفت.

وقتی پیشخدمت بازگشت،از آنچه دیدحیرت کرد. آنجا درکنارظرف خالی

بستنی،پسربچه، 2سکه 5سنتی و5سکه 1سنتی گذاشته بود برای انعام

پیشخدمت!

҉ افتخاری پور ҉ بازدید : 92 جمعه 25 فروردین 1391 نظرات (2)

یه روز،حضرت محمدواردخانه ی حضرت علی وحضرت فاطمه شدند؛دیدندکه حضرت فاطمه دارند دیگ روبرای غذاآماده میکنند وحضرت علی هم دارند عدس پاک میکنند.وقتی پیامبراین صحنه رامشاهده میکنند، حضرت علی راصدامیزنند.

حضرت علی به پیش پیامبرمی آیند وپیامبربه ایشون میگوید قسم میخورم که این مطلبی روکه بهت میگم ازخودم نیست وازخداست واون اینکه:«هرکس به همسرش درکارهای خانه کمک کند،به اندازه هرتعداد تارمو،که دربدن دارد،ثواب یکسال عبادت رابراش می نویسند.»

҉ افتخاری پور ҉ بازدید : 103 سه شنبه 22 فروردین 1391 نظرات (4)

چارلز دانشجوی انگلیسی با طعنه به دوست و همکلاسی ایرانی اش همایون می گه : چرا خانوماتون نمیتونن با مردا دست بدن یا لمسشون کنن  !؟؟ یعنی مردای ایرانی اینقدر کارنامه خرابی دارند و خودشون رو نمیتونن کنترل کنن؟؟

همایون لبخندی میزنه و میگه :ملکه انگلستان میتونه با هر مردی دست بده ؟ و هر مردی می تونه ملکه انگلستان رو لمس کنه؟!

چارلز با عصبانیت می گه :نه! مگه ملکه فرد عادیه ؟!! فقط افراد خاصی می تونن با ایشون دست بدن و در رابطه باشن!!!

 

 

همایون هم بی درنگ می گه :

خانوم های ایرونی همشون ملکه هستن!!!

(به نقل از وب عفاف سلاحی برای زن)

 

҉ افتخاری پور ҉ بازدید : 114 دوشنبه 01 اسفند 1390 نظرات (3)
خوشبین باش تا گناه نکنی!
حُسنُ الظَّنِّ يُخَفِّفُ الهَمَّ ويُنجي مِن تَقَلُّدِ الإِثمِ.
امام على(سلام الله علیه): خوش بينى، از اندوه مى‏كاهد و از افتادن در بند گناه مى‏رهاند.
بسیاری ازما نسبت به همه چیز و همه کس بدبین هستیم و فکر می کنیم این بدبینی نیست و واقع گرایی است،گاه این بدبینی باعث میشود ما به خداوند متعال هم بدبین میشویم و مدام فال بد می زنیم باید آگاه باشیم که دنیا پر از خیر و برکت و خوبی است،خداوند متعال ارحم الراحمین است و بدی در ذات مقدسش راه ندارد هر لحظه کنار ماست و دوستمان دارد ،چرا باید بدبین باشیم؟آدمی که خوشبین است امیدوار است و به گناه یأس آلوده نمی شود آدم خوشبین اعتمادبنفس دارد توکل دارد از شکست نمی هراسد چرا که دنیا رایک سره خیر و خوبی میداند،بندگان خداوند متعال را دوست دارد و ظن بد به آنها نمیبرد و در نتیجه غیبتشان را نمیکند تهمت نمیزند بر لغزش دیگران چشم می پوشد و به همین خاطر محبوب میشود،خوشبینی یک سرمایه است آن را از دست ندهید.

هرگز گناهکاران را ناامید نکنید!
لا تُؤيِس مُذنِباً، فَكَم مِن عاكِفٍ عَلى ذَنبِهِ خُتِمَ لَهُ بِخَيرٍ.
امام على(سلام الله علیه): هيچ گنهكارى را [از رحمت خدا] نا اميد مكن. چه بسا گناه آلوده ‏اى كه عاقبت به خير شد.
ناامید کردن دیگران از رحمت واسعه خداوند متعال امر ناشایستی است و هیچ کس حق ندارد امید کسی را از او بگیرد حتی اگر غرق در دریای گناه باشد ، چرا که با امید به رحمت خداوند متعال ممکن است توبه کند و پیرایه ها از خود بزداید. پس در مقام نصیحت باید مواظب بود که امید دیگران را به یأس بدل نکنیم .
تحف العقول - ص 100 میزان الحکمة –ج 6-ص178-ح10333

الگوی امام زمان علیه السلام کیست؟
فِي ابنَةِ رَسولِ اللَّهِ لي أُسوَةٌ حَسَنَةٌ.
امام مهدى(سلام الله علیه):دختر رسول خدا براى من سرمشقى نيكو است.
وقتی امام زمان علیه السلام که واسطه فیض خداوند متعال به همه عالم است و انسانی است کامل معصوم و حجت خدا بر خلق حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را الگویی نیکو برای خود می دانند،ما انسان های سراپا تقصیر و ضعف و جهل چرا از مقام و منش حضرتش بی خبر و بی بهره ایم . باید بیاموزیم که فاطمه سلام الله علیها را در همه حال الگو خود بدانیم در این عصر تیرگی و فتنه ها باشد که راه بیابیم و به بیراهه نرویم به سمت تباهی....
الغيبة طوسى - ص 286

حتی اگر فرمانروا هستی احترام به معلم را فراموش نکن .
قال الامام علی علیه السلام : قُمْ عَن مَجلِسِكَ ِلأبيكَ و مُعَلِّمِكَ و إن كُنتَ أميراً.
امام على(سلام الله علیه): به احترام پدر و معلّمت از جاى برخيز، گرچه فرمان‏روا باشى.
معلمی شغل انبیاء است . در فرمایش حضرت امیر المؤمنین احترام به معلم هم پای احترام به پدر و مادر یاد شده که در قرآن مرتبا بر آن تأکید شده است . ما اگر به بالاترین مدارج هم رسیدیم نباید احترام معلمان خود را فراموش کنیم حتی اگر سطح علمی ما از آنها بالاتر باشد چرا که زحمات ایشان در بالا رفتن ما نقش اساسی داشته است.
حكمت نامه كودك – ص 308-ح 448

اگر حاجتی داری فقط به این سه نفر بگو
لاتَرفَعْ حاجَتَكَ إلّا إلى أحَدِ ثَلاثَةٍ: إلى ذي دينٍ أو مُرُوَّةٍ أو حَسَبٍ
امام حسین علیه السلام فرمودند: جز به نزد يكى از اين سه كس حاجت مبر: ديندار يا صاحب مروّت يا داراى اصالت خانوادگى.
ميزان الحكمة- ح 4488

می خواهی بدانی برترین مرتبه ایمان از نظر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله ) چیست ؟
أفضَلُ الإيمانِ أن تَعلَمَ أنَّ اللَّهَ مَعَكَ حَيثُ ما كُنتَ
پيامبر اكرم(صلی الله عليه و آله):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هر كجا باشى خدا با تو است.
اگر ما عمیقا به این باور برسیم که خداوند متعال در هر زمان و مکانی بر اعمال ما ناظر است جدا از گناهان خود داری خواهیم کرد ،همانگونه که اگر شخصی ما را ببیند دست بر می داریم از آنچه که ناشایست است . اگر به این باور برسیم دیگر گستاخانه دست به هر عمل زشتی نخواهیم آلود و همین است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله این امر را برترین ایمان می دانند.
كنزالعمّال- ح 66 ؛ میزان الحکمة ج 1 ص 436 ح 1443

خوشا بحال پرستاران
مَن قامَ عَلى مَريضٍ يَوماً و لَيلَةً بَعَثَهُ اللَّهُ مَعَ إبراهيمَ الخَليلِ
پيامبر(صلی الله عليه و آله): هر كس يك شبانه روز از بيمارى پرستارى كند، خداوند او را با ابراهيم خليل محشور مى‏كند.
دانش نامۀ احاديث پزشكي – ج 1 ص 180 ح 229

برای خارج کردن دو سوم ایمانت از دستبرد شیطان عجله کن
قال رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم: ما مِن شابٍ تَزَوَّجَ فى حَداثَةِ سِنِّهِ اِلاّ عَجَّ شَيطانُهُ : يا وَيلَهُ ، يا وَيلَهُ! عَصَمَ مِنّى ثُلُـثَى دينِهِ ، فَليَتَّقِ اللّه العَبدُ فِى الثُّـلُثِ الباقى
هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر من! دو سوم دينش را از دستبرد من ، مصون نگه داشت . پس بنده بايد براى حفظ يك سومِ باقى مانده دينش ، تقواى الهى پيشه سازد
جوانی سن تلاطم احساسات و غرایز است در این سن است که هر انسانی آینده خویش را پایه گذاری می کند و شیطان هم آماده است که این بنا هر کج تر ساخته شود تا بتواند زودتر ویرانش کند کسی که در سن پایین ازدواج کند اساس زندگیش را محکم بنا نهاده و دست شیطان را کوتاه می کند.
نوادر راوندى ، ص 112

مواظب باش موقع تقسیم روزی خواب نمونی !
عن الحسين بن مسلم عن ابي جعفر الثاني عليه السلام قال: قلت له: جعلت فداک، إنهم يقولون: أن النوم بعد الفجر مکروه لأن الأرزاق يقسم في ذلک الوقت؟
حسين بن مسلم مي گويد: به امام جواد عليه السلام عرض کردم: فدايت شوم! مردم مي گويند خواب بعد از طلوع فجر مکروه است چون روزي انسان ها در آن وقت تقسيم مي شود (و خواب در آن موقع، سبب محروميت از روزي مي گردد)، (آيا چنين است)؟ فرمود: روزي انسان ها تعيين شده و تقسيم شده است ولي خداوند داراي فضلي (و زيادي) است که (در قرآن) فرمود: از خدا درخواست کنيد فضلش را . سپس فرمود: ذکر خدا (و سؤال از فضلش) بعد از طلوع فجر، تأثيرش بيش از دويدن در پي طلب رزق است.
مردم همیشه در پی بدست آوردن معاش خود در تکاپو هستند گاه با اضافه کاری و فشار آوردن به خود برای انجام چند کار همزمان و یا با کلاه گذاشتن سر دیگران و دست درازی به حقوق دیگران و عجیب این است که از راه های اصلی بدست آوردن روزی غافل می مانند ،راه هایی که خیلی تأثیر گذار تر از تلاش فیزیکی است، مثل دعا در وقت طلوع فجر.!
موسوعة الامام الجواد عليه السلام: ج2، ص63

قیام مردی از قم و مبارزه او و یارانش با طوفانهای ظلم
رجُلٌ مِن أهلِ قُمّ يدعو النّاسَ إلى الحقِّ يَجْتَمِعُ مَعهُ قَومٌ كَزُبرِ الحديدِ لا تُزِلُّهُمُ الرِّياحُ العَواصِفُ و لا يَمَلّونَ مِن الحَربِ ولا يَجْبُنونَ وعلى اللّهِ يَتَوكّلونَ والعاقِبَةُ للمُتّقِين‏
امام کاظم(سلام الله عليه): مردى از قم مردم را به حق فرا مى‏خواند و بر گرد او مردمانى فراهم مى‏آيند كه چونان پاره‏هاى آهن استوارند، طوفان‏ها آنها را به لرزه نمى‏اندازد و از جنگ خسته نمى‏شوند و بزدلى نشان نمى‏دهند، به خدا توكّل دارند و فرجام از آنِ پرهيزگاران است.
و ما شاهد قیام آن مرد بزرگ از قم بودیم و از جان گذشتگی ها و شجاعت یارانش را در روزهای سخت جنگ تحمیلی دیدیم براستی که به استواری آهن در مقابل حکام جور و ظلم و فساد ایستادند و امیدواریم که رهرو راهشان باشیم چون آنان به سعادت ابدی برسیم
میزان الحکمة ج 2 ص 157

҉ افتخاری پور ҉ بازدید : 103 سه شنبه 04 بهمن 1390 نظرات (0)

پیامبراکرم(ص):

<هرکس به من مژده ماه ربیع رابدهد،من مژده بهشت رابه اومیدهم>.

.

.

.

{{"ومن الناس من یشری نفسه ابتغاءمرضات الله"

"کسانی ازمردم هستندکه جان خودرابرای کسب رضایت خدامی فروشند"

}}

شب ليلة المبيت

شب اوّل سال سيزدهم بعثت مبداء هجرت حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِيهِ وَ اله بود از مكّه معظّمه به مدينه منوّره و در آن شب در غار ثور مختفى شد و حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام جان خود را فداى جان شريف او نمود و در جاى آن حضرت خوابيده از شمشيرهاى قبايل مشركين پروا نكرد و فضل خود و مُواساة و برادرى خود رابا حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِيهِ وَ اله بر جميع عالم ظاهر گردانيد و آيه كریمه ی ومِنَ النّاسِ مِنْ يَشْرى نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّهِ در شاءنش نازل شد روز اوّل علماء گفته اند مستحبّ است كه براى تشكّر نعمت سلامتى رسول خدا و اميرالمومنین صلوات الله عليهما روزه بدارند .

<<زیارت پیامبروحضرت علی هم دراین ماه روایت شده>>

 

"اتماس دعا"

 

҉ افتخاری پور ҉ بازدید : 140 دوشنبه 03 بهمن 1390 نظرات (0)

 

امشــــب عجیــــب كرده دل من هـــوای تـــو .....گویـی رسـیده اسـت بـه گوشم صدای تو

 

بــی بــال و پــر؛ پریـده دلـم سـمت مشـهدت..... تـــا رو كنـــم تـــمام دلـــم را بـــرای تـــو

 

گویـــی طـــواف كرده دلـــم چـــون كبوتــری..... گرد ضـــریح و گنبــد و صـحن طلـای تـو

 

حتــــی كنــــار پنجــــره فولــــاد بســــته‌ام..... دل را دخیـــل مرقـــد مشـكل گشـای تـو

 

مثـــل تـــو؛ من غریبـــم و محتــاج یــك كلـام..... حرفــی بزن! رضــا شـده‌ام بـر رضـای تو

 

شــرقی تریــن ســتاره‌ی عزلـت نشـین؛ ببین!..... آهـــو و شـــانه؛ گشــته دلــم مبتلـای تـو

 

آقـــــا بـــــه جـــان مادرتـــان یـــك نظـــر كن..... شـــاید دوا شـــود غـــم ما از دعــای تـو

 

از دســـت ایـــن زمانها‌ی سرشـــار از گنــاه .....تنهـــا امیـــد بســـته‌ام بــر دســتهای تـو

 

ایــن یــك ســعادت اسـت، بـه تو تكیه میكنیم .....هــر چنــد گریــه را بـه شما هدیه میكنیم

  

     امشـــب كه آســـمان دلــم پـر ز بـوی توسـت..... مولـا مدد كه دسـت نیازم به سوی توست

 وقتیکه پشت پنجره صف میکشن مریضا

                             بااشک وسوزدلشون همش میگن یارضا

 مریضاراشفامیدی فقط بایک نگاهت

                             غریباروزودمیاری توسایه ی پناهت

 خلوت دنج حرمت حقیقت بهشته

                             گوشه ی ایوون طلات خداخودش نوشته

 هرکی بیادتواین حرم،دست خالی نمیره

                           خوش به حال اون کسیکه توصحن توبمیره

҉ افتخاری پور ҉ بازدید : 89 پنجشنبه 22 دی 1390 نظرات (0)

 

آیاتابه حال عاشقانه فکرکردیدکه چرابعدازگذشت 1300سال،این همه عاشق دورحرم امام حسین جمع میشن؟
آیاباخودگفته ایدکه چراوقتیکه امام حسین داشت شهیدمی شدبه خداگفت "رضابرضاک"؟
آیاتابه حال باخودگفته ایدکه چراحضرت زینب بااینکه مصیبتهای زیادی درزندگی خوددید(داغ مادر،داغ پدر،داغ امام حسن،داغ امام حسین)،اماازسرنوشت خودبه خداشکایت نکردوتحمل کرد؟؟؟،
آیاتا به حال فکرکرده ایدکه چرا.....
آیاتابه حال گفته اید که چراامام حسین بعدازشهادت علی اکبر گفت:"الان انکسرظهری""الان کمرم شکست!
آیاباخودگفته ایدچراحضرت یعقوب برای فرزندش آنقدرگریست که نابینا شد؟مگربه خداایمان نداشت؟

نتیجه ای که من گرفتم:
انسانهافطرتا،عاشق دوستان وبستگان خودشون هستند،وعاشق بودن هیچ منافاتی باایمان نداره. بااین حال اگه کسی عاشق خداهم باشه وبه اوعشق بورزه(الذین ءامنوااشدحبالله) بااینکه اگه یه اتفاق ناخوشایندی براش پیش بیاد میتونه به خداتوکل کنه؛چراکه خدا بیشترازهرکسی به خوشبختی ماآگاه هست.
سعی کنیم هرکاری که انجام میدیم، رنگ خدایی بگیره!(صبغت الله ومن احسن من الله صبغه ونحن له عابدون) .

҉ افتخاری پور ҉ بازدید : 222 یکشنبه 18 دی 1390 نظرات (0)

یا ماجِدُ ، یا واحِدُ ، یا جَوادُ ، یا حلیمُ ، یا حَنّانُ ، یا مَنّانُ ، یا کَریمُ اَسْألُک

تُحْفَةً مِنْ تحَفِکَ تَلُمُّ بها شَعْثی وَ تَقْضی بها دَیْنی وَ تُصْلِحُ بها شَأنی

برَحْمْتِکَ یا سَیِّدی . اَللّهُمَّ اِنْ کانَ رِزْقی فِی السَّماءِ فَأنْزِلْهُ وَ اِنْ کانَ فِی

 الْاَرْضِ فَأخْرِجْهُ وَ اِنْ کانَ بَعیداً فَقَرِّبْهُ وَ اِنْ کانَ قَریباً فَیَسِّرْهُ وُ اِنْ کانَ

قَلیلاً فَکَثِّرْهُ وَ اِنْ کانَ کَثیراً فَبارِکْ لی فیهِ وَ أرْسِلْهُ عَلی اَیْدی خِیارِ خَلْقِکَ

 وَ لا تُحْوِجْنی اِلی شِرارِ خَلْقک . وَ اِنْ لَمْ یَکُنْ فَکَوِّنْهُ بکِیْنُونِیَّتِکَ وَ

 وَحْدانِیَّتِکَ ، اَللّهُمَّ انْقُلْهُ اِلَیََّ حَیْثُ اَکُونُ وَ لا تَنْقُلْنی اِلَیْهِ یَکُونُ ، اِنَّکَ عَلی

 کُلِّ شَِیْءٍ قَدیرٌ . یا حَیُّ یا قَیُّومُ ، یا واحِدُ یا مَجیدُ ، یا بَرُّ یا رَحیمُ یا غَنیُّ ،

 صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ، وَ تَمِّمْ عَلَیْنا نِعْمَتَکَ ، وَ هَنِّئْنا کَرامَتَکَ ، وَ

اَلْبسْنا عافیَتَکَ

҉ افتخاری پور ҉ بازدید : 133 پنجشنبه 08 دی 1390 نظرات (0)

 

به اهل دلی گفتند چرا ناراحت و گرفته ای؟ گفت: «به گمانم چند وقتی است که خدا دوستم ندارد و نظر لطفش را از من برداشته!» گفتند: از کجا فهمیدی که چنین شده؟ پاسخ داد: «خیلی وقت است که بیمار نشده ام. حتی یک سرماخوردگی ساده هم به سراغم نیامده! به گمانم خطایی کرده ام که خدا بیماری را از من برداشته است.»

شاید به نظر شما این سخن قدری عجیب و غریب بیاید و بگویید هیچ عاقلی اینگونه فکر نمی کند. اما گاهی هم بد نیست که مجنون وار فکر کنیم و این عقل دو دو تا چهارتای بشری را به خود وانهیم.

همه می دانیم که «سلامتی» یکی از نعمت های بزرگ الهی است که شکر و سپاس فراوانی را در هر لحظه و هر آن زندگی می طلبد. اما آیا «بیماری» که نقطه مقابل آن است، یکی از عذاب ها و کیفرهای الهی به حساب می آید و نشانه قهر و عقاب الهی است؟

 
҉ افتخاری پور ҉ بازدید : 123 دوشنبه 05 دی 1390 نظرات (3)

باعرض سلام واحترام خدمت تمامی دوستان.

همونطورکه میدونیدامروزاول ماه هست ومصادف شده باروزدوشنبه.یعنی میتوان ختم سوره ی واقعه گذاشت.

این ختم بسیاربافضیلت است وسفارش شده کسانیکه حاجت مهمی دارن،این ختم روبرای مستجاب شدن حاجات خودبذارن.

روش ختم سوره ی واقعه بدین صورته که ازامروزتاروزچهاردهم(قرص کامل ماه)، به تعداد عدد روزماه سوره واقعه خوانده شود(مثلاامروز۱بار،فردا۲بار،پس فردا۳بار....وروزچهاردهم ۱۴بار)

پس ازختم یه دعایی به اسم:دعای ختم سوره ی واقعه که درمفاتیح هست خوانده شود.

"ضمناببخشیدکه زودترانن مطلبونذاشتم رووبلاگ."

التماس دعا

҉ افتخاری پور ҉ بازدید : 124 دوشنبه 23 آبان 1390 نظرات (0)

سلام‌‌.

عیدغدیربرعاشقان ولایت خدامبارک!

سوال:نام ۵نفرازراویان زن حادثه ی غدیرخم رامعرفی کنید؟

شماره ی پیامک: ۱۰۰۰۸۹۴۰۳۵۱

{جواب:۱-حضرت زهرا<س> ۲-ام سلمه ۳-اسماءبنت عمیس۴-ام هانی بنت ابیطالب

۵-دارمیه حجونیه}

҉ افتخاری پور ҉ بازدید : 107 دوشنبه 16 آبان 1390 نظرات (2)

مردان قبیله ی سرخ پوست ازرییس جدیدمی پرسن:" آیازمستان سردی درپیش است؟" رییس جوان که هیچ تجربه ای دراین زمینه نداشته جواب میده:" بریدهیزم تهیه کنید". بعدمیره به سازمان هواشناسی کشورزنگ میزنه:" آقاامسال زمستان سردی درپیشه؟"  هواشناسی:" این طوربه نظرمیاد!" پس رییس به مردان قبیله دستورمیده که بیشترهیزم جمع کنن وبرای اینکه مطمئن بشه یه باردیگه به سازمان هواشناسی زنگ میزنه:" شمانظرقبلی تون روتاییدمی کنید؟" هواشناسی:" صددرصد" رییس به همه ی افرادقبیله دستورمیده که تمام توانشون روبرای جمع آوری هیزم بیشترصرف کنند. بعددوباره به سازمان هواشناسی زنگ میزنه:" آقاشمامطمئن هستیدکه امسال زمستان سردی درپیشه؟"  هواشناسی:" بگذاراین طوری بگم؛سردترین زمستان درتاریخ معاصر!" رییس:" ازکجامی دونید؟" پاسخ:" چون سرخ پوست هادیوانه وار،دارن هیزم جمع می کنن!"

҉ افتخاری پور ҉ بازدید : 83 دوشنبه 09 آبان 1390 نظرات (3)

گاهي وهابي‌ها شبهاتي القاء مي‌كنند كه اين همه طلا گنبد حضرت معصومه دارد، امام رضا دارد، اين ضريح و اين فرش و اين دنگ و فنگ و اينها، مگر نمي‌گوييد: اينها به فقرا كمك مي‌كردند پس چرا اينقدر...؟ اين وهابي‌ها فكر مي‌كنند كسي نيست جوابشان را بدهد. حرف‌هايشان پوك است ولي خودشان هم نمي‌فهمند. خيلي استدلال‌هاي آبكي دارند.
يك وهابي قبرستان بقيع يك شيعه را گرفته بود. مي‌گفت: چه مي‌گويي: يا حسن يا حسن! حسن مات! امام حسن مُرد! خاك شد خلاص! توسل به مرده شرك است. اين وهابي براي اينكه اين شيعه را بكوبد، قلمش را روي زمين انداخت. گفت: ببين اين قلم من است. هان! روي زمين انداخت. گفت: يا حسن، قُم! امام حسن بلند شو اين قلم را به من بده! ديدي قلم را نداد. مُرد! تمام شد. اين شيعه هم يك خرده نگاه كرد و به اين وهابي گفت: حالا تو قلمت را به من بده. قلم را از اين وهابي گرفت، روي زمين انداخت. گفت: يا الله! قلم را به من بده. ديدي خدا هم قدرت ندارد. مگر هركس زنده است و قدرت دارد بايد نوكر تو باشد.
يا بوسيدن ضريح را مي‌گويند شرك است. علامه سيد شرف الدين مهمان شاه سعودي شد، يك قرآن به او داد. تا لاي قرآن را باز كرد ديد قرآن است بوسيد. تا بوسيد علامه گفت: تو مشركي، گفت: چرا؟ گفت: جلد قرآن چرم است، چرم هم پوست گاو است. پوست گاو را بوسيدي مشرك هستي. گفت: بابا كفش من هم چرم است. من هر چرمي را كه نمي‌بوسم. اين چرم كه... گفت: ما در خانه‌مان هم آهن است. هر آهني را نمي‌بوسيم. اين آهن كه ضريح حضرت معصومه است، ضريح امام رضا است مي‌بوسيم. استدلال‌هاي اينها پوك پوك پوك است

 

منبع: سخنرانی حجت الاسلام قرائتی

درباره ما
Profile Pic
سلام. این وبلاگ متعلق به دانشجویان مهندسی صنایع ورودی 89 دانشگاه علم و هنر یزد میباشد. شرکت در تمامی بحث ها برای عموم آزاد است.. اینجا هستیم تا لحاظاتی را که در فضای مجازی سیر میکنیم بهمون خوش بگذره .. همین! پس خوش بگذرون..
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 565
  • کل نظرات : 1659
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 33
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 44
  • بازدید امروز : 110
  • باردید دیروز : 66
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 831
  • بازدید ماه : 2,048
  • بازدید سال : 18,415
  • بازدید کلی : 202,262